Kola ve gazoz pankreas kanseri riskini artırıyor Haftada sadece iki kutu kola ya da gazoz içilmesinin, pankreas kanseri riskini iki kat artırdığını biliyor muydunuz?
 |
8 Şubat 2010, Pazartesi
Turkish Journal Haber Merkezi
Haftada sadece iki kutu kola ya da gazoz içilmesinin, pankreas kanseri riskini iki kat artırdığını biliyor musunuz? Amerika Kanser Araştırmaları Birliği’nin (AACR) 8 Şubat Pazartesi günü yayınlanan son bülteninde yer alan ‘’Cancer Epidemiology, Bio markers & Prevention’’ başlıklı rapora göre, haftada sadece iki kutu kola yada gazoz içenlerin pancreas kanserine yakalanma riski içmeyenlere göre iki katı yüksek.
Pankreas kanseri nadir görülüyor ancak en ölümcül kanserlerden biri olarak kabul ediliyor. Aktör Patrick Swayze, 2009 yılıonda bu kanserden ölenlerden sadece biriydi. AACR verilerine göre son 5 yılda bu kanser türüne yakalananların sadece yüzde 5’i hayatta kalabildi. Pankreas kanserine yol açan diğer sebepler arasında aşırı kırmızı et tüketimi ve sigara da bulunuyor.
Araştırmayı yapan doktorlardan Mark Pereira, kola ve gazozlardaki yüksek şeker oranının bedendeki insulin seviyesini aşırı artırmasının pancreas kanserini tetikleyen sebep olabileceğini kaydetti.
 |